Průběh zimy

Průběh zimy - fotografie č.: 1

20.02.2019
Letošní agresivní průběh zimy dává zabrat nejen silničářům, ale také cestám. Prudké výkyvy teplot způsobují na silnicích mnohačetné výtluky, které se na frekventovaných místech pod koly vozidel stále více rozšiřují. A tak nezaměstnává-li pracovníky technických služeb odklízení napadaného sněhu, mají co dělat s provizorními opravami výtluků na právě rozmrzlé cestě.

Pověření zaměstnanci technických služeb průběžně monitorují stav povrchu vozovek, které jsou ve správě statutárního města Frýdek-Místek, a jakmile to počasí jen trochu dovolí, provizorně se opravují ty největší a nejnebezpečnější výtluky. To se provádí studenou obalovanou směsí, která díry vyplní a následně je povrch zhutněn. Prioritou jsou především autobusové trasy. „Od začátku roku byly takto opraveny např. ulice E. Krásnohorské, T. G. Masaryka, Frýdlantská, Ostravská, Nádražní, 28. října, Míru, hlavní tahy v Lískovci a Skalici, během února to pak byly ulice Anenská, Pavlíkova, Křižíkova, Bezručova, E. Destinové, I. J. Pešiny,“ vyjmenoval předseda představenstva společnosti TS a.s. Ing. Jaromír Kohut, který zároveň upozorňuje, že tyto opravy mají krátkodobou účinnost pouze do doby řádných oprav, které podle dlouholetých zkušeností začnou v dubnu.

Občas někteří občané i teď v zimních měsících poukazují na to, že vozidla z TS a.s. ničí svými koly povrch travnatých ploch. Že místo toho, aby řidiči jezdili po zpevněných plochách, dělají v hlíně rozježděné koleje. „Nicméně je třeba vzít v úvahu, že plužení, případně posyp provádějí naši zaměstnanci nejen za dne, ale také ve večerních, nočních i ranních hodinách, tzn. za tmy, mnohdy za hustého sněžení, někdy za mlhy a v jiných povětrnostních podmínkách. Řidiči projíždějí po úzkých chodnících nezřídka v několikacentimetrové vrstvě sněhu, kdy především za tmy mohou jen těžko odhadovat, kde se nachází v té době neviditelný obrubník. A kromě toho většinou jezdí na zledovatělém povrchu v těsné blízkosti parkujících vozidel, kdy musí dávat pozor, aby stojící automobily nějak nepoškodili. Samozřejmě rozšíření průjezdního profilu některých chodníků ve městě tak, aby vozidla údržby nemusela najíždět mimo zpevněnou plochu, by mohlo tuto situaci s vyježděnými kolejemi vylepšit. Ale těch míst, kde by bylo nutné tyto úpravy provést je po celém území města opravdu mnoho a takovéto částečné řešení by bylo velmi nákladné a tudíž i nehospodárné. Jisté je, že stejně jako v letech předešlých budeme postupně v jarních měsících terénními úpravami na náklady naší společnosti uvádět rozježděné povrchy travnatých ploch do původních stavů,“ uvedl Jaromír Kohut.



Oficiální stránky města Frýdku-Místku


Na úvodní stránku

TS a.s. - Naše služby pro Vaši pohodu